Generell leveransinformation
När din order blivit producerad skickas den direkt från fabrik hem till dig (till den adress du angett som leveransadress vid beställningen). Alla varor skickas med externt fraktföretag (t.ex. Schenker) och leveranstiden inom Sverige kan variera och är inte under Doorlys kontroll. Aktuellt fraktbolag tar normalt kontakt med dig före leverans, för att tillsammans komma överens om leveransdatum. Fraktbolaget levererar varorna till er tomtgräns eller uppfart. Det måste finnas farbar väg för lastbil för att leverans ska kunna ske till angiven adress. Tillbehör såsom beslagspaket skickas separat och hämtas på ut på postombud eller liknande.
Mottagningskontroll
Gör ALLTID en mottagningskontroll/visuell inspektion av produkterna direkt vid leverans för att upptäcka eventuella felaktigheter, fraktskador etc. Synliga skador ska direkt anmälas på plats till chauffören, säkerställ alltid att skadan/skadorna noteras på fraktsedel samt signeras av transportbolaget. Om skadan är dold så ska den anmälas till Doorly inom 5 arbetsdagar, du måste därför ta bort emballeringen för att syna godset.